מאחורי הפרסומת, עומדת הקרן למאבק באנטישמיות, ארגון שקם לפני כחמש שנים על־ידי רוברט קראפט, מיליארדר יהודי בן 82 שנמצא במקום ה-177 ברשימת העשירים בעולם, עם שווי של 11.1 מיליארד דולר.
בגמר הסופרבול בין קנזס סיטי צ'יפס לבין סן פרנסיסקו 49', שהתקיים בלאס וגאס, שודרה הפרסומת "שתיקה", בה מככב ד"ר קלרנס ג'ונס, העוזר של מרטין לותר קינג ג'וניור (שסייע בניסוח הנאום "יש לי חלום" האייקוני). בפרסומת הוא מספר: "לפעמים אני מדמיין מה הייתי כותב היום עבור חברי היקר מרטין. הייתי מזכיר לאנשים שכל שנאה משגשגת על דבר אחד: שתיקה. האנשים שישנו את האומה הם אלה שמדברים". הבחירה בסופרבול הייתה מדויקת: מדובר בזמן שידור פופולרי במיוחד, שמרכז אליו תשומת לב עצומה, שקשה להשיג ביום רגיל עבור פרסומת נגד אנטישמיות ושנאה. לפי הדיווחים בעולם, מדובר בעלות של 7 מיליון דולר עבור 30 שניות פרסומת במהלך הגמר – זמן השידור היקר ביותר בטלוויזיה האמריקאית.
מאחורי הפרסומת, עומדת הקרן למאבק באנטישמיות, ארגון שקם לפני כחמש שנים על־ידי רוברט קראפט, מיליארדר יהודי והבעלים של קבוצת ה-NFL ניו אינגלנד פטריוטס.
לפי רשימת פורבס, רוברט קראפט בן ה-82 נמצא במקום ה-177 ברשימת העשירים בעולם, עם שווי של 11.1 מיליארד דולר. נולד בברוקלין, מסצ'וסטס, אביו רצה שהוא יהיה רב, והוא גדל והתחנך כאורתודוקס מודרני. קראפט הוא מייסד, יו"ר ומנכ"ל קבוצת קראפט. יזם, משקיע ופילנתרופ אמריקאי־יהודי, שפורטפוליו העסקים והמותגים שלו משתרע על פני ענפים רבים, כולל נייר ואריזות, ספורט ובידור, נדל"ן והשקעות מיזמים.
קראפט רכש את קבוצת ה-NFL ניו אינגלנד פטריוטס בשנת 1994, תמורת 172 מיליון דולר. הקבוצה שווה כעת כ-6 מיליארד דולר וזכתה בשש טבעות סופרבול, כך לפי פורבס. הוא התחיל את הקריירה שלו כמוכר עיתונים מחוץ לאצטדיון ברייבס הישן בבוסטון, ועבד בחברת נייר אריזה.
סרטון שרץ ברשתות החברתיות מראה את קראפט מודיע לג'ונס על כך שהפרסומת הזו תגיע לסופרבול, וכך ג'ונס הגיב: "אתה יודע איך לגרום לגבר בן 93 לבכות. מרטין היה אוהב אותך". בתגובה, קראפט אמר: "אני מרגיש שהרוח שלו והנשמה שלו איתנו. ומה שאנחנו נעשה ביחד אחרי המודעה הזו, זה לבנות גשרים כדי לצבור אהבה ולמגר את השנאה המתפרצת. אנחנו ניתן לאנשים מכל הסוגים, המינים והדתות פשוט לראות את הדברים היפים בחיים".
אגב, מדובר בהמשך לקמפיין נגד שנאת יהודים שהתחיל בשנת 2022, לאחר מספר תקריות מתוקשרות והערות אנטישמיות של הראפר קניה ווסט.
בראיון ל-USA Today , קראפט הביע חשש ממצב השנאה המופנה במיוחד כלפי יהודים: "אנחנו המדינה הכי גדולה בעולם, אבל זה מתחיל להיראות לי כמו גרמניה בשנות ה-30. ואני רוצה למנוע מאיתנו להגיע לשנות ה-40".
במהלך הראיון, הוא אף הסביר למה בחר לממן את הפרסומת: "רוב האנשים באמריקה, שהם אנשים טובים, אני חושב שהם מאמינים שאין דבר שהם יכולים לעשות. אבל יש. מה שאנחנו צריכים זה שאנשים לא־יהודים יעמדו מול השנאה הזו".
בשנה שעברה, הפיקו בקרן סרטון נוגע ללב של מקרים אנטישמיים שחווים אחד מתוך ארבעה יהודים בארה"ב. לפי הסופרבול, בקרן הקפיצו מחדש את הסרטון, שידרו את הפרסומת בחלק מקדים של המשחק, ואף הציגו פרסומת נוספת חדשה.