2025

בפברואר 2019 עלתה לאוויר תוכנית הריאליטי בקשת - "2025" - זו הייתה ההשקה הטלוויזיונית הגרנדיוזית ביותר בהיסטוריית השידורים של ישראל - השקעת עתק כפי שלא נעשתה מאז ומעולם.

בקשת האמינו שהריטינג יהיה בהתאם ואף קיוו שגוף בינלאומי חזק ירכוש את הפורמט, כמו שרכשו את "הכוכב הבא" וכמובן כיוונו לכך ש 2025 יאפילו על האח הגדול של המתחרה הישירה - רשת.

התוכנית הייתה אמורה למצב את קשת שוב בליגה משלה, הרבה מעל המתחרות.

למשימה זו גויסו יורם זק, העורך הראשי הכל־יכול של "האח הגדול" בקשת, וארז טל, המנחה המיתולוגי של "האח", ומי שנחשב למנחה "בינגו".

כבר בתחילת התוכנית הסתבר שתקוות וחלומות לחוד ומציאות לחוד - הפורמט שפיתחו יורם זק וארז טל במשך יותר משנתיים, בהשקעה של  80 מיליון שקל וברעש גדול, לא ענה על ציפיות הרייטינג .

 בצר להם הם שלפו  את הקלפים החזקים ביותר שלהם -  הכנסת אסי עזר ורותם סלע בפרק מיוחד שגן הוא התרסק ברייטינג - עם 11.2% בלבד - כשהם מובסים  על ידי "אבודים" של רשת 13 עם 16.6% ו-486 אלפי צופים.

עכשיו, חודש אחרי ירידתה מהאוויר, השאלה היא האם 2025 ירד מהאוויר או יקבל הזדמנות נוספת?

יורם זק מאוד רוצה עונה שנייה.

ארז טל טוען -  המותג מת!

אבי ניר, מנכ"ל קשת - הוא זה שיקבע.

הערכת גורמים בקשת -  תהיה עונה שנייה, לאחר הפקת לקחים מהעונה הראשונה.

אחד השיקולים יהיו  שיורם זק וארז טל, כבר חתומים על חוזים לכמה שנים קדימה.

מה לא עבד?

על פי גורמים המעורבים בהפקה –

הליהוק לא היה מספיק טוב - לא הייתה אף דמות כריזמטית שסחבה את העונה.

בקשת הריצו כל הזמן קבוצות מחקר לגבי התוכנית והמסר מהן היה ברור: מסובך, לא מבינים את הפורמט.

כולם חיכו למשהו מרתק שיגיע, אבל זה לא בא.

התוכנית הייתה ארוכה מידי ומעיקה (ארבע פעמים בשבוע, ירדה בהמשך ל 3 ול 2) ועוסקת יותר מידי סביב הכסף.

שילמנו מחיר מאוד גבוה בלהתחכם במקום לתת לקהל משהו פשוט ובוטה בפנים.

באיזשהו שלב אמרנו לו, 'למה הכול קודר, למה אין אפקט קומי?'

הרייטינג:

הרייטינג בפתיחה היה סביר -  21.1 אחוז. אבל שם זה בעצם נגמר. אחוזי הצפייה הידרדרו למספרים נמוכים מאוד.

הראייה האופטימית:

גורמים אחרים בהפקת התוכנית גם מדגישים כי "2025" הובילה ב־18 מתוך 22 הערבים שבהם שודרה (82 אחוז), ומזכירים כי התוכנית ניצחה מותגים חזקים כמו "האח הגדול" (שלוש מתוך ארבע הפעמים ששודרו אחת מול השנייה) והסדרה "שנות ה־80".

נכון, התוכנית לא עמדה ביעד הרייטינג שהוצב בחברה, 16־18 אחוז, אך המצב לא נוראי כמו שנדמה מהסיקור - 14.3 אחוז. כוח הפורמט עומד על 15 אחוז, ולאחר שינויים הכרחיים ניתן יהיה לעמוד ברף הרייטינג שהצבנו בעונת הפיילוט. בעבר בקשת הצליחו לבסס תוכניות בעונתן השנייה, למרות שנרשמה אכזבה בעונה הראשונה, למשל 'בייק אוף' ו'הכוכב הבא'".