חשוב להזכיר, כי ברשת זו היקף אדיר של מידע, משאבים, אתרים ואפשרויות תקשורת. מכאן למדו כל בעלי העסקים המצויים- כי לצורך הגדלת נתח המכירות ועל מנת להגדיל באופן מיטבי את מספר הלקוחות יש צורך וודאי להפעיל תהליך של קידום אתרים אורגני, Search Engine Optimization.

על פי כל מחקר שנערך בהקשר להתנהגות של הציבור הרחב ושל העדפותיו בעת החיפוש במאגרי המידע העצומים המצויים ברשת האינטרנט- ברור, כי מרביתם אינם נוטים כלל לייחס חשיבות שהיא לאתרים המצויים מתחת לעמוד הראשון ברשימת תוצאות החיפוש שהם מקבלים כתגובה מטעם מנועי החיפוש עבור כל שאילתה.

כלומר: אם אתר מסחרי חפץ חיים הוא, ואם יש ברצונו להגיע לקהל גדול, רלוונטי ובעל נכונות להפוך להיות לקוחות פוטנציאליים על פי העדפותיו כפי שהשתקפו במילות החיפוש של השאילתה שלו- יש רק דרך אחת להימנע ככל האפשר מלהגיע לעמוד השני ומטה ברשימת תוצאות החיפוש. החשיבות היא אחת והמטרה ברורה להופיע במקום אופטימלי בעמוד הראשון, ככל האפשר קרוב לראש טבלת תוצאות החיפוש. מיותר לציין, כי ככל שהאתר נמצא בין המיקומים הראשונים ברשימה לא די שהוא מקבל משש של נראות מיטבי, פופולריות מרבית, אלא על פי גולשים רבים גם מהימנות וחשיבות. רוב רובם של הגולשים שאינם מודעים כלל ל"מאחורי הקלעים" של דרכם של מנועי החיפוש ושל הטכניקות שלהם באשר למיפוי תוצאות החיפוש ודירוגם, מעדיפים להניח, כי ככל שהאתר מצוי במיקום גבוה יותר, כך הוא גם אמין יותר ומייצג חברה בעלת מוניטין חיובי במיוחד.

התוצאה הרצויה, אם כן, מבחינת כל אתר המתחרה על נתח שוק הוא להגיע למיקום פופולרי ביותר בין רשימת תוצאות החיפוש ובכך להגדיל באופן חד וברור את מעגל לקוחותיו ואת מאזן הרווחים הכלכליים שלו.

מובן, שככל שרשת האינטרנט הלכה ופרחה, היא נחשבת ללא כל ספק, כאמצעי התקשורת הבין לאומי מספר אחת. אתר שמצליח להתמקם במיקום בעל נראות זוכה באחת בפופולריות שעבורה בעבר שילמו חברות מיליוני שקלים  ( כפרסומת באמצע פרק גמר של תכנית משובחת ובעלת רייטינג גבוה או בעיצומו של משחק גמר עתיר צופים).

קידום אתרים- שיטות ודרכי עבודה          

ניתוח מילות מפתח וחשיבותו

תהליך קידום אתרים ממומן הוא התהליך המרכזי המחויב לעבור על כל אתר מסחרי שמעוניין בהזנקת מיקומו האורגני הנקבע, כאמור, על פי ניתוחים אלגוריתמים של מנועי החיפוש. תהליך זה הוא החשוב ביותר עבור כל עסק המצוי ברשת האינטרנט. כך, בעזרת טכניקות ופעולות שייקבעו מראש על פי מבנה האתר, תוכנו ומידת הרלוונטיות שלו יחליטו מנועי החיפוש באיזה מיקום סופי ידורג האתר ביחס לשאילתה של הגולש. חברות המתמחות בתחום האופטימיזציה יפעלו לילות כימים כדי להגיע לתוצאה המיוחלת: למצות את היכולת של האתר להדיח את האתרים המתחרים ולהגיע למרכז תשומת הלב של הגולשים. בתחום קידום האתרים ישנן שיטות עבודה שונות. חלקן מורכבות ודורשות זמן, סבלנות וחשיבה יצירתית וחלקן פשוטות ומהוות תיקונים זניחים באתר הרלוונטי.

אחד הכללים הבטוחים בתחום קידום האתרים, כלל הידוע לכל מקדם אתרים צעיר ומתחיל הוא שתוכן האתר חייב להיות לא רק רלוונטי עבור השאילתה של הגולש, שכן כלפי כל מילות חיפוש ניתן למצוא עשרות אם לא מאות משאבים אפשריים, אלא הרבה יותר מזה- האתר חייב להיות בעל תוכן איכותי במיוחד. בעת שבה ישנו מידע בהיקף אדיר שמצוי בכל רגע נתון ברשת האינטרנט, אין ספק, כי ברבים מן האתרים מצויות מילות מפתח שעשויות להיות הולמות למילות החיפוש. ואולם, הרמה של האתרים השונים בוודאי אינה זהה. מצד אחד ישנם אתרים בעלי תכנים נחותים ומועתקים ( תוכן מועתק באתר מכשיל באופן עקרוני את מדד הדירוג שיינתן לו על ידי מנועי החיפוש.

תוכן משוכפל נחשב פגימה מהותית במדד האתר אל מול אתרים מתחרים), ומאידך מצויים במקביל גם אתרים איכותיים ובעלי תכנים ייעודיים ואפקטיביים במיוחד.

חברה המתמחה בתחום אופטימיזציה של האתר עבור מנועי החיפוש תדע להשתמש ביתר חשיבות במילות המפתח הרלוונטיות ולפזרן בצורה אותנטית בכותרות המאמר ובין תכניו.

איכות פרופיל קישורים

בנוסף בתחום קידום אתרים במנועי חיפוש, אם רוצים להגדיל את נתח קהל הלקוחות הפוטנציאלים ולפנות לכמה שיותר גולשי רשת יש חשיבות ניכרת למצוא עוד דרכים להרוויח כסף באמצעות מגוון האפשרויות המקוונות. אחת מהן היא לשפר את פרופיל הקישורים אל האתר המקודם. פרופיל קישורים הוא מדד מרכזי נוסף שמנועי החיפוש מתייחסים אליו.

הקישורים שמהווים מדד חייבים להיות בהכרח איכותיים ומוסמכים במיוחד. מובן, שאם מנועי החיפוש הריהם מעין מוח טכנולוגי המסוגל לסרוק מיליוני מאמרים המצויים ברשת, הרי שפרופיל הקישורים חייב להצטיין לא רק בכמות, אלא דווקא במורכבותו ובאיכותו. מנועי החיפוש מסוגלים, כאמור, לנתח את הקשר שבין מאמר נתון שאותו יש לקדמו לבין משאבים שמקשרים ושמובילים אליו דווקא. הקישורים החיצוניים חייבים לכוון לאתר העסקי המקודם באופן אורגני ולא מלאכותי. שכן ככל שהגולשים יבחינו בקישור מלאכותי, תרד מיד רמת האמינות שהם ייחסו לקישור זה.

כך לדוגמה: הקישורים יכולים להיות מאופיינים באיכות רק אם יכוונו לא רק לדף הבית של האתר, אלא בהכרח גם לעמודים האחרים שבו. כמו כן, קישורים שיובילו לתוכן מועט ולא רציני- יהוו בסופו של דבר מטרד עבור הגולש ורק ירתיעו אותו ובוודאי לא יוסיפו לדירוג מנועי החיפוש.

מובן, שבאמצעות מנועי החיפוש ניתן יהיה לאתר רק מאמרי בלוג שבהם נעשה מאמץ לערוך קשר איכותי בין נושאי המאמרים המקושרים. כדי ליצור קישורים מהימנים, טבעיים, אורגניים- התמות המרכזיות של המאמרים חייבות להיות דומות ומקבילות, כדי שהגולש ישתכנע שאכן מדובר בקישור רלוונטי עבורו.

אם כן, נדבך נוסף ומשמעותי המהווה חלק נכבד בתחום קידום האתרים הוא בניית פרופיל קישורים איכותי המובילים לדף האינטרנט המקודם. חשוב לציין, כי כאשר מנועי החיפוש מדרגים את האתר דרך ניתוח האלגוריתמים שלהם, הם בהחלט מייחסים ניקוד ומדד גבוה ליכולת של האתר לקבל אסמכתאות, מעין חותמת ואישור מהימנות ואיכות מאתרים מוכרים ומוסמכים במיוחד. כלומר: אתר שיקבל התייחסות וקישור שיוביל אליו מידי אתר אקדמי, מוסדי או משלתי יקבל דירוג גבוה ומשפיע בהרבה מאשר אתר שיובילו אליו קישורים מאתרים מסחריים מקבילים שאינם בעלי סמכא.

Pixabay

תיקון תקלות טכניות לצורך הפקת אתר בעל יכולת גלישה מיטבית

עוד בעיה מרכזית נפוצה שעלולה להתקיים באתרים אינטרנטיים בתחום ה ניתוח אתר היא תקלות טכניות. חשוב לזכור, שאמנם רוב הטכנולוגיה היא מוח אלקטרוני אדיר יכולות, ואולם מי שבסופו של דבר בונה את האתר ועורך בו את השינויים הם בני אדם. לכן, בלתי ניתן להימנע לחלוטין מטעויות, ואולם ראוי בהחלט בתהליך של תחרות על לב הקהל לעשות הכול כדי להימנע מהן ככל האפשר. בהקשר זה חשוב להזכיר את התקלה 404- העמוד אנו קיים שאמור להיות מתוקן באופן מידי על ידי הפניות 301 או 302 בהתאמה.