אין לי זמן ! מוכר לכם ? אין כמעט לקוח שלא אומר לי את המשפט " אין לי זמן ..."

בעלי העסקים, הזמן הוא יקר לכולנו ופרמטר מאוד חשוב. מה רוב האנשים ובעלי עסקים עושים בעניין? כלום.

נותנים לדברים ולזמן להתגלגל בשיטת "הזורמים" ואז אין זמן לדברים החשובים בניהול העסק. לכן, השבוע אתן טיפים כיצד לנהל את זמן בדרך מיטבית. לכולנו יש זמן רק צריך לדעת איך לסדר ונצל אותו.
 

להלן טיפים לניהול זמן מיטיבי:

  • נהלו את הזמן שלכם ביומן -יש לכתוב לתכנן ביומן או בקובץ אקסל את היום, השבוע וחודש שלכם.

בכל סוף שבוע תכננו את הזמן לשבוע שעומד להתחיל  ואף נסו לתכנן חודש מראש ובסוף שבוע עשו תיקונים לקראת תחילת השבוע .

כיצד מתחילים ?

  • ערכו רשימה של כל המשימות שעליכם לעשות -ברשימה הזו תוכלו לרשום כל דבר - החל ממכתבים שיש לשלוח, טלפונים, הצעות מחיר וגם דברים אישיים – ללכת חדר כושר למשל. הרשימה הזו תהיה הבסיס לתכנון הזמן שלכם ותתעדכן כל הזמן. ממליצה לכתוב את הדברים  בגיליון אקסל.
  • מיינו את המשימות לפי רמת החשיבות - משימות חשובות ביותר ייצבעו בצבע אדום ,משימות חשובות פחות בסגול והשאר- בשחור.
  • בצעו חלוקת משנה לפי רמת הדחיפות-העתיקו את כל המשימות החשובות והדחופות לחלק העליון של הדף. החשובות והפחות דחופות מתחת וכולי.

  • בסיום כל חודש - ערכו רשימת משימות חשובות המיועדות לביצוע לחודש בא-החלו כמובן בדחופות יותר. ברשימה צריכות להיכלל משימות שחשובות בטווח הארוך - הגדירו לעצמכם מהן. לדוגמא: שיווק ,יצירת קשר עם 15 לקוחות חדשים מדי חודש.
  • זוללי אנרגיה -שאלו את עצמכם: מה דחוף ולא חשוב? לדוגמא, פגישה עם אדם שלחץ עליכם להיפגש עמו רק "כדי לשמוע". אתם לא מעוניינים? ענו לו באסרטיביות ובנימוס ואל תקבעו פגישה.
  • השתדלו לבצע מספר פעולות קצרות דומות באותו מקבץ זמן-לדוגמא - משלוח הצעות מחיר (במידה וסטנדרטיות), מענה לשיחות טלפון וכו'
  • טכניקת הגבולות -סיימו משימה עד הסוף לדוגמא אתם כותבים הצעת מחיר ללקוח ,סיימו אותה עד הסוף בטרם אתם עוברים למשימה נוספת .
  •  נצלו את זמן הנסיעה למענה לשיחות טלפון-אם אתם יודעים שעומדת לפניכם נסיעה ארוכה, דחו את כל הטלפונים לזמן זה. השתמשו בדיבורית.
  • אם יש פעילויות חשובות שאתם לא אוהבים לבצען בצעו אותן ראשונות-כך תסיימו עם מה שפחות אהוב ותוכלו להתפנות לשאר העיסוקים ולהיות רגועים ויעילים יותר.

 

  • הקצו זמן פנוי בתכנון היומי- זהו זמן שמיועד לחשוב על רעיונות חדשים ,תכנון עתידי וכו'
  • האצלת סמכויות-אם ישנן מטלות אשר ניתנות לביצוע על ידי אחרים בצורה מיטבית יותר, עשו זאת. השתמשו במשאבים העומדים לרשותכם ועשו בעצמכם רק דברים שאתם יכולים לבצע.
  • ·הקצו זמן לשיווק העסק -בתכנון החודשי יש להקצות זמנים מובנים לשיווק העסק 

הכי חשוב זכרו ! שאתם מנהלים את זמן ולא הזמן מנהל אתכם.

 

בהצלחה !

 

     בת שבע גרינברג

M.B.A       יעוץ ארגוני ועסקי

    שאלות ניתן לשלוח למייל [email protected]

    כתובת האתר www.movingup.co.il

    טלפון 053-2298836

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]