אגוזים

הממצאים הראו כי הגדלת צריכת האגוזים רק בחצי מנה (14 גרם) ביום נקשרה לסיכון נמוך יותר להעלות שני קילו ומעלה בכל תקופה של 4 שנים. ועלייה של מחצית המנה היומית בצריכת האגוזים הייתה קשורה לסיכון נמוך יותר ב-15 אחוזים להשמנה.

האגוזים עשירים בשומנים בריאים בלתי רוויים, ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים, אך הם גם עשירים בקלוריות, כך שלעתים קרובות הם דווקא לא נחשבים למזון טוב לדיאטה. אולם לאור עדויות ממחקרים אחרונים בנושא נראה כי איכות המזון שאוכלים עשויה להיות חשובה לא פחות מהכמות שנאכלת.

החלפת מזון לא בריא, כמו בשרים מעובדים ואוכל מטוגן עם חצי מנה של אגוזים עשויה להיות אסטרטגיה פשוטה למנוע את עליית המשקל ההדרגתית המלווה לעתים קרובות את תהליך ההזדקנות, מציעים החוקרים.

החוקרים מציינים כי הממצאים של המחקר הנוכחי מהדהדים את הממצאים של מחקרי תצפית קודמים. לטענתם, הסיבה שאגוזים תורמים לירידה במשקל היא העובדה שאכילתם דורשת מאמץ מסוים, ומשאירה פחות אנרגיה לאכילת דברים אחרים. בנוסף, תכולת הסיבים הגבוהה של האגוזים עשויה לעכב את התרוקנות הקיבה וכך היא גורמת לאדם לחוש שובע ומלאות לאורך זמן רב יותר. כמו כן, ישנן הוכחות לכך שתכולת השומן הגבוהה הבלתי רוויה באגוזים מגדילה את הוצאת האנרגיה במנוחה, שעשויה לסייע גם במניעת עלייה במשקל.

ולבסוף, החוקרים מוסיפים כי אכילת אגוזים עשויה להיות טובה גם לכדור הארץ. "בנוסף להשפעה על בריאות האדם, שימוש בחלבון על בסיס צמחי ידידותי לסביבה, כמו אגוזים וזרעים להחלפת מקורות חלבונים מן החי עשוי לתרום לקידום מערכת מזון בר-קיימא עולמית".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]