ויקטורי. צילום: אסף פרידמן

סל הקניות לפסח 2019 התייקר ב–15% בממוצע לעומת פסח 2018 .

עבור סל מוצרים ששילמנו שנה שעברה  בעלות של כ–750 שקל, נשלם השנה כ–855 שקל.

היצרניות העלו את המחירים:

ספקים רבים העלו את מחירי המחירון שלהם וצימצמו את המבצעים.

למשל תנובה, אסם, קוקה קולה,טרה, ויסוצקי, קימברלי קלארק, סוגת, שסטוביץ, טמפו ויפאורה - הן רק חלק מהחברות שהודיעו בחודשים האחרונים על העלאת מחירים.

רמי לוי:

ברמי לוי נשלם השנה 110 שקל יותר -משנה שעברה -  התייקרות של 16% .

מתוך 66 מוצרים שנבדקו  בסל 2018 – 48 מוצרים התייקרו בטווח של עשרות עד מאות אחוזים, 11 מהם הוזלו, ורק שבעה נותרו במחיר זהה .

ויקטורי:

בסל פסח של ויקטורי נשלם השנה 894 שקל, 20% יותר - פער של 152 שקל לעומת עלות אותו הסל אשתקד. 46 מוצרים התייקרו, רק חמישה הוזלו, 15 מוצרים נותרו ללא שינוי.

יינות ביתן:

עלות הסל הנוכחי גבוהה ב-13% מעלות הסל בשנה שעברה-  95 שקל יותר מאשר בשנה שעברה בה היא הייתה מהיקרים ביותר במבין הרשתות.

שופרסל דיל:

תייקרות של כ-8% בעלות הסל הכוללת - פער של 65 שקל עבור אותם מוצרים של שנה שעברה. עלייה במחירם של 40 מתוך 66 המוצרים שנבדקו.

 אין מספיק תחרות:

רשתות הסופרים  ידעו לנצל לטובתן את הירידה ברמת התחרותיות בענף (שהחלה עם מכירת מגה ליינות ביתן ) כדי להעלות מחירים ובמקביל לרכוב על גל עליות המחירים של הספקים.

עדות נוספת לצמצום התחרות ניתן למצוא בפערי המחירים בין הרשתות, שהולכים ומצטמצמים. בזמן שבפסח 2018 ניתן היה לראות שינוי בולט בין מחירי הסלים של רשתות השיווק, שהגיעו לפער של כ-20% בין הסל היקר ביותר ברשת שופרסל (823.50 שקל) לעומת הסל הזול ביותר שהציעה רמי לוי (689 שקל) - השנה הפער מצטמצם ל-12% בלבד.

בנוסף להתייקרות, נראה כי רשתות השיווק החליטו השנה להיות הרבה פחות נדיבות, ומתנות את המבצעים שהן מציעות ברכישה נוספת של מוצרים שאינם במבצע.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]