על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בשנת 2018 נפגעו 594 ילדים (0-14) כהולכי רגל בתחום העירוני. מבין הילדים שנפגעו בעת שצעדו בדרכי העיר או הישוב, 14 ילדים נהרגו, שהם כמחצית מכלל הילדים שנהרגו בשנה זו בתאונות דרכים.

בנוסף עולה מהנתונים כי מבין 594 הילדים שנפגעו בערים ובישובים כהולכי רגל, 131 ילדים נפצעו באורח קשה. 

בעשור האחרון נפגעו בתחום העירוני למעלה מ-7,300 ילדים הולכי רגל בתאונות, מהם 166 נהרגו ומעל 1,500 נפצעו באורח קשה.

צילום: באדיבות עמותת אור ירוק

באשדוד כאמור, נפגעו 157 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2009-2018). בשנת 2018 נפגעו בעיר 11 ילדים כהולכי רגל.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל היא מקום שבו מסוכן ללכת ברגל, במיוחד לילדים שנמצאים בסיכון גבוה להיפגע.

הצבת פסי האטה במקומות בהם קיים ריכוז גבוה של ילדים יכולה להציל את חייהם. ולכן, שר התחבורה שיכנס בקרוב לתפקידו, יחד עם ראשי הרשויות חייבים לקדם את התקנתם בסביבת מוסדות החינוך, פארקים ומקומות בהם מבלים ילדים רבים.

פס האטה מרסן באופן משמעותי את מהירות הנסיעה ועל ידי כך מפחית את הסיכון לתאונת דרכים, מדובר בפתרון פשוט וזול שהאפקטיביות שלו מוכחת".

מדוח מיוחד שהכינה עמותת אור ירוק בשנת 2018 עולה כי מרבית הילדים שנהרגים בתאונות דרכים, נהרגים כהולכי רגל. בעוד ילדים נפגעים בעיקר בתאונות כנוסעים ברכב, הפגיעות הקטלניות שכיחות בקרב ילדים כהולכי רגל.

בשנת 2017 נהרגו 14 ילדים כהולכי רגל, 12 ילדים כנוסעים, בשנת 2018 הפער אף גדול יותר כאשר נהרגו 16 ילדים כהולכי רגל ו-12 כנוסעים ברכב. לאורך העשור החולף מרבית הילדים נהרגו כהולכי רגל והם היוו כ- 75% בממוצע מכלל הילדים ההרוגים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]