כשמתבוננים בעצמנו מבינים שאנו מורכבים מגוף ונשמה /נפש ובעצם הגוף הוא הבית של הנשמה, מתוך ההבנה הזו אנו דואגים לנקות את הבית בתזונה נכונה ונקייה, דואגים לאסתטיקה של הבית בעזרת פעילות תנועתית, אנו מטפחים את הבית ודואגים לו כך שלנשמה יהיה נעים ונוח לשכון בתוך הגוף.

מתוך כך נשאלת השאלה- אם הכל נשמע כל כך פשוט היכן הדברים מסתבכים ונעשים מורכבים? מי הוא הגורם הנוסף המעורב שמסבך את העניינים?

התשובה נמצאת במקום הנסתר מהעין והכל כך מורכב והיא – התודעה. מתחילים להרהר, מהי התודעה? איך היא עובדת? למען מי היא עובדת ואיך אפשר לרסן אותה או לווסת אותה כדי ליצור איזון?
אנו מוצאים את עצמנו חסרי אונים וללא תשובות כי לרוב התודעה מייצרת בנו מחשבות של חוסר סיפוק מהבית , היא מחליטה שהבית לא מספיק יפה, לא מספיק מתאים לנורמות שקבעה החברה מסביבנו והיא מושפעת מהמון גורמים סביבתיים , חברתיים, נורמטיביים והיא יוצרת בתוכנו רעש גדול, אי שקט, כאוס עד כדי איבוד שפיות במקרים מסוימים, עד כדי כך שאנו מנסים כל הזמן לשנות את הבית (גוף) שקיבלנו במתנה מהבריאה ובמקום לעשות עבודה של השלמה ואמירת תודה אנו מחפשים דרכים שיפתרו את הבעיות וככל שעובר הזמן אנו מייצרים בעיות נוספות מורכבות יותר כי הדרך לא תואמת את חוקי  ונגד הטבע.

אז איך שומרים על שפיות?

היוגה נותנת כלים טובים ליצירת סדר בדברים.

תרגול יום יומי של מדיטציה, פרקטיקות של נשימה, תנועה ותרגול אסאנה, סוגים שונים של ניקויים, תזונה נכונה ונקייה מרעלים ועוד רבים מאפשרים להתקרב לעצמנו ולהבין את טבענו האמיתי, מבלי שהתודעה תתעתע בנו, יצירת מצב נעים וטוב ושינוי נקודת המבט על החיים. 

אפשרות לחיות בביתנו שהוא הגוף שלנו בשלווה ובשלום בית עם עצמנו.

נעבור לתרגול:

למי שקורא פעם ראשונה שיפתח את המאמרים הקודמים ויתחיל את רצף התרגול מההתחלה, בכל שבוע אני מוסיפה מספר תנוחות והסברים לתנוחות שכבר נלמדו.

 1. תנוחת הלוחם- פיסוק רחב כשרגל ימין פונה קדימה והרגל השמאלית פונה פנימה בזוית 60 מעלות, האגן פונה קדימה, נכפוף ברך בקו מעל הברך ונרים את הידיים מעלה ונפנה את המבט מעלה. כנ"ל לצד שני.
2. בתנוחה הבאה נקודת המוצא היא מהתנוחה הראשונה ניקח את כפות הידיים נכפוף מרפקים לצדדים ונכנס עם המרפק הנגדי , מרפק שמאל מעל הברך הימנית פנימה, זה יתור פיתול של עמוד השדרה וישחרר לחץ מהחוליות המותניות.


3. נעמוד בפיסוק רחב כשכפות הרגליים מקבילות, נחזיק מתניים ניקח שאיפה נביט מעלה ואז נתארך מטה ונשחרר את הראש כשהעורף מתארך מטה, ניקח את המרפקים הכפופים מעט אחורה.

4. ואריציה נוספת לתנוחה הקודמת, להחזיק את הבהונות הראשונות או הקרסוליים (אם לא מגיעים לבהונות) ולהרחיק את הכתפיים מהאזניים.

** בשבוע שעבר לימדתי יוגה בסדנה שהתקיימה בקיבוץ בצפון ובהזדמנות זו מודה לכל מי שהשתתף.

נמסטה ליזה
כתובת האתר שלי: lizayoga.co.il 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]