מה קורה כאשר שתי ערים יפות משתפות פעולה למיזם מקורי ומגייסות את אינסטגרם ואת פייסבוק לשמש להם פלטפורמה למיזם? 

מי שיזמו את רעיון התחרות היו אריאלה רוזנטל מנהלת קשרי חוץ בעירייה ושמואל דוד, עוזר ראש העיר, שפעלו כל אחד בתחומו לקידום התחרות. תרומה נוספת ומשמעותית הייתה למשה דרור, מנהל יחסי הציבור בעירייה, שסייע רבות בניהול בפועל של המיזם ביחד עם מנהל אגף החופים, אריה תורג'מן.

התוצא הייתה מדהימה: חשיפה רחבה של חופי ים נהדרים, מיתוג תיירותי ופרס יוקרתי. תחילת המיזם היה בהתקשרות בין שתי הערים: 

פאפוס – עיר תיירותית בינלאומית השוכנת בקפריסין, הוכרזה ע"י האיחוד האירופאי לבירת התרבות האירופאית לשנת 2017. 

אשדוד – עיר תיירותית בהתהוות, מתחזקת שבעה חופי רחצה מהיפים בישראל וכולם מעוטרים בתו התקן הבינלאומי דגל כחול.  

השתיים בחרו לשלב ידיים כאשר אשדוד מבקשת למתג את חופיה ע"י חשיפתם לציבור הרחב באמצעות המצלמות והרשת החברתית, ופאפוס תארח את הזוכה בתחרות. 

"המטרה פשוטה. להציף כמות גדולה של צילומים מחופי אשדוד שיעלו במרחב הווירטואלי וייתנו ביטוי לפעילות בילוי ופנאי בחופים", אומרים בעיריית אשדוד ומציינים כי חופי העיר פעילים ביום ובלילה, כמעט לכל אורך השנה, ורבים פוקדים אותם ומגיעים לבלות וליהנות מהם ומסביבתם. 

הפעילות עצמה לא הייתה מסובכת. כל מי שבחר להשתתף היה צריך לצלם תמונה מחופי אשדוד, להעלותה בדף האישי שלו תחת הכותרת "אשדוד – חופי הזהב של ישראל" ולתייג אותה בדף האינסטגרם ובפייסבוק העירוני. התחרות נמשכה שבועיים. 

בראש ועדת הבחירה עמד מנכ"ל העירייה מר אילן בן עדי, חובב ים מושבע, וחברים בה נציגים מקשרי חוץ, החברה העירונית לתרבות הפנאי, הלשכה המשפטית, לשכת הדובר ואגף החופים. 

לאחר שהוכרזו הזוכים הם הוזמנו להתכבד בקבלת הפרס מידי ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, בלשכתו. 

להלן הזוכים: איליה קורוטקין (במקום ה-1) וסמיון שוסטר (2) זכו בשלושה ימי אירוח בעיר פאפוס קפריסין. שבתאי טל (3), סהר דניאלס (4) ושמואל כנפו (5) זכו כל אחד בכרטיס זוגי למופע במשכן לאומנויות הבמה.