משרד החינוך ומכללת סמינר הקיבוצים מקיימים זו השנה השלישית מפגש פיצ'ינג להצגת רעיונות לסרטים לבתי ספר תיכוניים ממגמות תקשורת וקולנוע בישראל. 

במסגרת האירוע, תלמידי כיתות י"ב מכל רחבי הארץ הציגו תסריטים ורעיונות לסרטים עלילתיים וסרטי תעודה, המוגשים כפרויקט גמר לבגרות כחלק מלימודי התקשורת והקולנוע, בפני חבר שופטים מקצועי הכלל תסריטאים, מפיקים, בימאים מלב תעשיית הקולנוע הישראלית. מטרת המיזם הנה קידום אוריינות תקשורת וצריכה נבונה של תכנים טלוויזיוניים וקולנועיים, ועידוד יצירה טלוויזיונית צעירה. שופטי התחרות: מורי סמינר הקיבוצים היוצרים איילת בכר, אמנון זלאייט, ג׳ולי שלז.

בתסריט לסרט התעודה הטוב ביותר זכתה סיגל בלטה מאשדוד, תלמידת מקיף ז'. בתסריט שכתבה סיגל, היא יוצאת למסע חיפוש אחר אביה, שנעלם מחייה בהיותה תינוקת באתיופיה הרחוקה. בדרך היא מתעמתת עם סודות ושקרים אותם היא חושפת במסע מרגש ונוגע ללב. סיפור מסעה של סיגל הינו יוצא דופן. סיגל היא נערה כבדת שמיעה מלידה, דבר אשר מקשה עליה בחייה בכלל ובגיל ההתבגרות בפרט. סיגל מחפשת אחר אמת איתה תוכל לחיות בשלום. זהו סרט תיעודי אישי על מסע לחיפוש אחר תשובות לכמה שאלות קשות והצורך לקבלת התשובות. את סיגל הדריכה במהלך כתיבת התסריט המורה חלי אדרי.

"מאות תסריטים נכתבים במסגרת מגמות התקשורת והקולנוע מדי שנה" אומרת דורית באלין, מפמ"ר תקשורת וקולנוע, משרד החינוך, "אירוע הפיצ'ינג במכללת סמינר הקיבוצים מאפשר לחשוף בפני הקהל את התסריטים מפי היוצרים עצמם, להתרשם מהתשוקה שלהם לספר את הסיפור ובעיקר להבין את עומק המחשבה המסתתר מאחורי התסריט."

במסגרת השותפות זכו כל המתמודדים לליווי והכוונה מקצועית של סטודנטים מבית הספר לתקשורת וקולנוע במכללת סמינר הקיבוצים החל משלביה הראשונים של התחרות.

השנה הוגשו עשרות תסריטים לתחרות מבתי ספר שונים ברחבי הארץ. מתוכם נבחרו 12 תסריטים תיעודיים ותסריטים עלילתיים. מגישי ההצעות שעלו לשלב הגמר השתתפו בסדנת הדמיה (סימולציה) שנערכה על ידי רות לב ארי וסטודנטים מביה"ס לתקשורת וקולנוע של מכללת סמינר הקיבוצים, במסגרתה התנסו לראשונה בהצגת הרעיון שלהם בפני צוות מדריכים וקהל מצומצם וקיבלו משובים על הפרזנטציות שלהם.

מאיר ראובני, ראש בית הספר לתקשורת וקולנוע, הפקולטה לאמנויות במכללת סמינר הקיבוצים: "פיצ’נג התסריטים לבתי הספר התיכונים שמתקיים אצלנו זו השנה השלישית הוא שלב ראשון במימוש החזון שלנו של גישור בין אקדמיה לבתי ספר. התקווה שלנו היא שהקמפוס שלנו יהווה גשר בין האקדמיה לשטח, גשר דרכו יגיעו תלמידים מהמגמות כדי ללמוד וליהנות מהטכנולוגיות ושיטות ההוראה המתקדמות של קמפוס אמנויות בסמינר הקיבוצים".