רון קבונובסקי | צילום: יהונתן אשד, יח"צ קוקה קולה

רון קבונובסקי (16), תלמיד בית הספר מקיף ח' באשדוד, זכה בטיול לשמונה ימים באירופה במסגרת פרויקט WOW TOURE - הפרויקט החווייתי-קהילתי של קוקה קולה המעודד צעירים להתנדב ולעשות טוב למען הקהילה והחברה.

במסגרת הפרויקט, השתתפו אלפי בני נוער מכל רחבי הארץ במשימות שעיקרן עשיית טוב למען הקהילה והחברה, על כך צברו ניקוד אישי ומי שצבר את מירב הנקודות זכה להגיע לשלב המיונים ולהתמודד על מקום בנבחרת שכאמור תטוס למסע בן שמונה ימים ברחבי אירופה.

"כשאתה מתנדב אתה מרגיש יותר טוב עם עצמך" – אומר רון, "גם לך וגם לאדם שסייעת עולה חיוך על הפנים. אתה מקבל הרבה יותר ממה שאתה נותן, זה נותן  לך משמעות ומחבר אותך לסביבה שאתה נמצא בה. בסופו של דבר דברים טובים מובילים לדברים טובים".

קבונובסקי, לומד במגמת אקדמיה, בכיתה י' סיים את הבגרות במתמטיקה ופיזיקה והתחיל שנה א' בתואר הראשון בכלכלה ומנהל עסקים. הוא מתנדב במד"א מגיל 15 ולפני כן התנדב בעמותת אקי"ם עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים.

צילום: אדם קפלן

במסגרת התנדבות בבית אבות הוא וחבר שהתנדב יחד איתו הגו את המיזם החברתי ""talk it out, המהווה פלטפורמה המחברת בין בני נוער וקשישים, כשהמטרה היא שבני הנוער יוכלו להתייעץ עם אנשים בעלי ניסיון חיים והקשישים מצדם יזכו בחברה אנושית וקשר אינטימי.

"חשבנו על חבר'ה צעירים שאין להם עם מי להתייעץ" – הוא מספר, "לכן יצנו עבורם סביבה שיוכלו לקבל בה עצות טובות ועל הדרך לעשות מעשה טוב".

מה המסר שתרצה להעביר לקוראים?
"צאו להתנדב. זה מספק, זה כיף אדיר וזה נותן המון משמעות. אל תראו את ההתנדבות והתרומה לקהילה כמשימה, בסופו של דבר הן יכולות להסתכם כחוויה כיפית ומהנה מאוד".